Dead Space

A Dead Space 2008-ban jelent meg a Visceral Games fejlesztésében, Europában november 24-én jelent meg PC-re. A játék Godfather engine-t módosított változatát használja. amit később Dead engin néven is emlegettek. A kritikák nagyra értékelték, GameTrailers (10-ből, 8.8) dicsérte a hanghatásokat, és a feldarabolást, mondván végre lehet a fejlövést elfelejteni.

Nos, ennek a túlélő horrornak a látvány világa nekem is bejött, szép igényes munka, a kortárs játékok mellet nem marad el semmiben. A történet egy bányász űrhajóra (USG Ishimura) visz el minket, mint egy szerelő csapat tagja (a karakter amit megszemélyesítünk Issac Clark nevet visel, a két híres sci-fi író, Issac Asimov és Arthur C. Clark után adta ezt a fejlesztő csapat, így tisztelegve előttük) hogy javításokat végezzünk, mert a hajó elhallgatott. Már a megérkezés sem zökkenő mentes, de ami később jön az maga a horror. Tetszett, hogy nem high-tech fegyvereket adnak a kezünkbe, hanem olyan eszközöket amik egy bányász űrhajón megtalálhatók. Mint a plazma vágó, ívfegyver, stb. A játék során különböző pontokat találunk, mint oxigén, sztázis feltöltő, boltok, ahol a felszerelésünkhöz vásárolhatunk, és munkapadok ahol a megszerzett un, gócokkal fejleszthetjük a ruhánkat illetve a fegyvereinket. Ebben a játékban is kutatnunk kell felszerelés, utánpótlás, és pénz után, de a leölt nekromorfok helyén is találunk ilyeneket. Jó kis szórakozás, főleg némelyik túlvilági lény tud néhány nehéz izzasztó percet okozni, de szerintem hamar rá lehet hangolódnia játék menetére, stílusára. És tényleg, ne fejre lőjünk, hanem inkább a végtagokat daraboljuk le, hasznosabb.

Mind a történet, mind a látvány és a hangok nagyon tetszettek(hátborzongatóan), néhány misszió bár fejtörést okozott a megoldásával, de pont így jó! Nem egyunalmas, csak lőjünk és menjünk shooter. Viszont a tutorial pályán keveselltem a magyarázatot, elég összetett irányítási rendszere van, és bár megkapom mit nyomjak, elég szűkmarkúan bántak a ‘hogyan’-nal. Így néhány funkcióra elég soká sikerült rájönnöm, miként is működik(hiába nyomkodtam a megjelölt billentyűt). Ezt egy rutintalan játékos nem valószínű, hogy végig csinálja, hanem inkább otthagyja. Különösebb bugot nem találtam, de hiányolom az ugrás képességet, de ez más TPS játékból is hiányzik (nem is tudom mért hagyták ki, egy remekül elkészített játék és a karakter nevetséges módon nem tud ugrani! Bár így könnyen tudják szabályozni az általunk elérhető területeket). A játszhatóságát nem tartom rossznak, bár néhány funkció ujjkicsavaró helyre került, de a kezelés kézre szabása után már nem volt probléma ezzel. Szokás szerint a külső nézetes mód megint hozta a “karakterem megint kitakarja és nem látom tőle” hibát, de hát ezt le kell nyelni. Ami igen érdekes még ebben a játékban, az az, hogy semmilyen információ nincs a képernyőn direkt módon, hanem a karakter ruháján és fegyverén vannak a szükséges információk!

Mindent összevetve, remek rendezésű, látványos, jó történettel rendelkező játékot takar a Dead Space, amit izgalmas, állandó feszültségben tartó missziókon át élvezhetünk. Bár gyerekek inkább ne játszanak vele(bár szokás szerint a “ne” szót sokan nem veszik észre) aki szereti a túlélő horrort, az nem fog csalódni.

Minimum gépigény:
CPU: 2,8GHZ processzor vagy jobb
RAM: 1GB (Vista 2GB)
VGA: NVIDIA GeForce 6800, 256MB vagy jobb
HDD: 7,5GB szabad terület

Origin oldal: Dead Space
Weboldal: https://www.ea.com/games/dead-space
Magyarítás: magyar felirattal jelent meg